2023 | Microbiome analysis of circulating bacterial extracellular vesicles in obsessive-compulsive disorder | PSYCHIATRY AND CLINICAL NEUROSCIENCES |
2023 | 의료시스템과학: 의학교육은 급변하는 의료와 사회에 어떻게 대응할 것인가?
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2023 | 의료시스템과학의 개념과 교육 필요성 고찰
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2023 | 기본의학교육 평가인증기준의 사회적 책무성 반영 수준 분석
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2023 | 델파이조사를 통한 신규간호사 역량 도출 및 내용타당도 검증
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2023 | 의학교육의 코호트 구축을 위한 종단 데이터베이스 설계방안 연구
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2023 | Core clinical symptoms and suicidal ideation in patients with obsessive-compulsive disorder: A network analysis | PSYCHIATRY AND CLINICAL NEUROSCIENCES |
2022 | Implementation of a Nurse-Delivered Cognitive Behavioral Therapy for Adherence and Depression of People Living with HIV in Korea
| INFECTION AND CHEMOTHERAPY |
2022 | 의과대학생의 정신건강 증진을 위한 지원의 틀과 방안
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2022 | 코로나19 팬데믹 상황에서 국내 의과대학생이 경험한 일상생활 변화, 정신건강 문제 및 스트레스 대처
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2022 | 의과대학생의 정서지능이 공감에 미치는 영향
| Anxiety and Mood(대한불안의학회지) |
2022 | The validity of ICD-11 PTSD and complex PTSD in North Korean defectors using the International Trauma Questionnaire
| EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOTRAUMATOLOGY |
2022 | Medical students' perceived stress and perceptions regarding clinical clerkship during the COVID-19 pandemic
| PLOS ONE |
2022 | 고난의 행군 시기 전후의 북한 의료인과 주민들의 보건의료 경험 분석과 시사점
| 입법과 정책 |
2022 | 한국의 환자중심 의사 역량 연구
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2022 | I-E-O 모형에 근거한 의학교육 종단자료 구축을 위한 모형 설계
| Korean Medical Education Review(의학교육논단) |
2022 | An analysis of student essays on medical leadership and its educational implications in South Korea
| SCIENTIFIC REPORTS |
2022 | Factors affecting social accountability of medical schools in the Korean context: exploratory factor and multiple regression analyses
| MEDICAL EDUCATION ONLINE |
2021 | 의과대학의 사회적 책무성 수행 유형과 우선순위 과제 | Korean Journal of Educational Research(교육학연구) |
2021 | Effects of health education on adolescents' non-cognitive skills, life satisfaction and aspirations, and health-related quality of life: A cluster-randomized controlled trial in Vietnam
| PLOS ONE |